A „Kék Duna” környéke igazi kerékpáros paradicsom

Mi a Sárvári Kerékpár Egylet öt lelkes tagja (Emmer Imre, Farkas Béla, Hidegh Vilmos, Molnár József és Wawrzsák Zsolt) 2016. május 23-tól 2016. május 28-ig gyakran koptattuk a drótszamarunk gumi abroncsait, mert 353 kilométeren át tapostuk a pedált. Célunk az volt, hogy jól- és szabadnak érezzük magunkat, kellemeset mozogjunk, tanulmányozzuk a páratlan kerékpáros infrastruktúrát, és lássunk száz csodát… Mindezt a Duna folyási iránya szerint a németországi Passau és az osztrák főváros; Bécs között tettük.

Az első nap a dél-bajorországi barokk város Passau történelmi- és vallási nevezettességeinek megtekintésével kezdtük. Szent István-dóm és a Niedernburg kolostor büszke magyarságunk németországi nyomait viseli. A település csodálatos földrajzi varázsa (Illz-Inn-Duna folyók összefolyása) a bajor konyha ínyencségeivel tökéletes turista harmóniát teremtett.

Majd 5 napon át bringáztunk hol a Duna jobb és hol a bal partján. Az utat néha enyhe emelkedők tarkították, de alapvetően sík területeken kerekezhettünk. Nem mindig vezetett a túraútvonal kerékpárúton, néha gyér forgalmú közútra kényszerültünk. Néhány helyen szállhattunk kompra, hogy a biztonságosabb oldalon szeljük a kilométereket.

Nyomtuk a pedált Passautól- Engellhartszel- Niderranna- Schlögen- Linzen át- Enns-Mauthausen-Grein-Maria-Taferl-Artstetten-Melk-Krems-Tullnon keresztül Bécsig. Meglepetésünkre Bécs igazi kerékpáros paradicsom lett. 300 km-es bringa út hálózatából mi csupán 15 kilométert járhattunk be.

Utunk során a bringás infrastruktúra elragadó volt. Kifogástalan aszfaltfelületen gurultunk sűrű erdőkben, virágos mezőn, robosztus töltéseken, átívelő hidakon, modern bringás felüljárókon. Egyértelmű kitáblázottság, kiépített szerviz- és színvonalas vendéglátó hálózat jellemzi a környezetet. A „millió” turisztikai látványosság szinte provokatívan hat a nyergen ülő kerekesre. A számos precíz információs anyag, a vitán felüli alapossággal összeállított túraútvonal-javaslatok a látogató magasfokú elégedettségét célozzák.

A Duna melléki kerékpárút lenyűgöző, természeti szépségével és páratlan nyugalmával mindannyiunk számára a mihamarabbi visszatérés illúzióját adta.

Élménygazdagon hazatérve kellemes fáradtságot éreztünk és már tervezzük az újabb Duna-melléki kerékpártúrát, amelyet a Kedves Olvasónak kihagyni nem szabad!